PRESSEMEDDELELSE:
Det tidligere Danmarks Akvarium får ny ejer

Ejeren af den tidligere akvariebygning gennem mere end 10 år, ejendomsudviklingsselskabet NPV, har solgt ejendommen til Fournais Holding A/S, der ejes af CEO og stifter af SAXO BANK, Kim Fournais. Med i handlen følger det udviklingsprojekt for ejendommen, som NPV har opnået lokalplan og byggetilladelse til.

NPV erhvervede den forfaldne akvariebygning tilbage i 2014, hvor bygningerne dengang lå på lejet grund. NPV har siden erhvervet grunden og med afsæt i den ny lokalplan udviklet et gennemgribende ombygnings- og totalrenoveringsprojekt, hvortil der er givet byggetilladelse.

Projektet omfatter omdannelse af ejendommens underetage til fitness-/wellness-center, medens stue- og førstesalsplan omdannes til et kulturhus med 5 venues, der kan rumme et bredt spekter af aktiviteter og events med fra 20 til 1.750 deltagere.

Den tidligere akvarieejendom er unikt beliggende i den smukke Charlottenlund Slotspark. Ejendommen erhverves af Fournais Holding A/S med henblik på genskabelse af den ikoniske bevaringsværdige bygning, som Kim Fournais ønsker at sætte sit eget præg på.

Med salget til Fournais Holding A/S har Akvariet fundet en visionær og ambitiøs ny ejer, der har blik for ejendommens og projektets kvaliteter, og som besidder de for projektets gennemførelse nødvendige ressourcer.

Akvarieprojektet har været et ”con amore”-projekt for NPV, der har domicil vis-a-vis akvariebygningen. Med salget af ejendommen vil NPV fokusere på sin kerneforretning, som er udvikling af større bolig- og erhvervsprojekter, hvor Engholmene i Københavns Sydhavn er blandt de mere markante.

Spørgsmål kan rettes til:

NPV A/S